چکیده مقاله
اکثر معلمان و مسئولان مدارس، در طول خدمت آموزشگاهی خود با دانشآموزانی برخورد میکنند که رفتارهایی متفاوت با سایر همکلاسان از خود نشان میدهند. یکی از این رفتارها که نگرانی بزرگترها را برمیانگیزد، مشکل گوشهگیری در دانشآموزان است که در گستره وسیعی جای میگیرد که با س، سکوت، غمگینی، درخود فرورفتگی و انزوا همراه است. کودکان گوشهگیر معمولا از داشتن دوست محروم هستند، یا تک دوست بوده و به طور کلی از بودن در کنار همسن های خود لذت نمیبرند و به فعالیتهای گروه علاقه نشان نمیدهند. روابط اجتماعی این دسته از کودکان در مقایسه با همسالان درعملکردهایشان دچار کمبود و کاستی است و احتمالا حالتهایی از افسردگی را تجربه خواهندکرد و با مشکلات آموزشی مواجه خواهندگردید. هدف از این پژوهش یافتن راهکارهایی برای برطرفکردن گوشهگیری دانشآموزان، تقویت روحیه اعتمادبهنفس و شرکت در فعالیتهای گروهی است. اطلاعات موردنیاز آن از طریق اسناد، مدارک کتابخانهای، گزارشهای تحقیقی، جستجو در شبکهی جهانی اینترنت، مشاهدات پژوهشگر و مصاحبههای انجام شده گردآوری شده است. یافتهها در این پژوهش نشان میدهد که عاملهای مهم و تاثیرگذاری از جمله؛ میزان ﺗﻮﺟﻪ ﻛﺮدن، دادن ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ، ﻣﺤﺒﺖ ﻛﺮدن، ﻣﺸﺎرﻛﺖ دادن در اﻣﻮر کلاس درس میتواند مشکل گوشهگیری دانشآموزان را برطرف کند و دانشآموز گوشهگیر را به فردی اجتماعی تبدیل کند.
مقاله مقایسه میزان تاب آوری در والدین کودکان عادی و والدین کودکان مبتلا به اوتیسم و بررسی اثربخشی آم
مقاله بررسی راه حل های رفع گوشه گیری دانش آموزان دوره ابتدایی
گوشهگیری ,نشان ,های ,کند ,دانشآموزان ,مشکل ,راه حل ,های رفع ,رفع گوشه ,بررسی راه ,این پژوهش
درباره این سایت